Voordelen van E-coaching

E coaching Eindhoven

Meer contact tussentijds
In de periode tussen de sessies in de praktijk houden wij (online) contact. Zodat ik op de hoogte blijf van jouw wel en wee. En direct kan ingrijpen als dat nodig is.

Meer kleine actiestapjes mogelijk
Dit tussentijdse contact maakt het ook makkelijker om jouw traject in kleinere actiestapjes op te delen. Een therapeutisch traject is immers hoogst persoonlijk maatwerk.

Sneller leren van ervaringen
Je gaat na iedere sessie met een oefenopdracht deur uit. Om ervaringen op te doen met je nieuwe vaardigheden. Die ervaringen kun je met mij delen via een persoonlijke en beveiligde online coachomgeving. Als het nodig en passend is, krijg je bijvoorbeeld een nieuwe oefenopdracht, die op maat aansluit bij jouw ervaringen. Dat maakt de behandeling eens zo effectief!

Plaats- en tijdonafhankelijk contact
Je hebt je smartphone altijd bij de hand. Dus je kunt waar en wanneer je maar wilt contact met me opnemen. Dat kan via jouw online coachaccount, maar ook door middel van een tekstbericht. En als ik jou via de online coachomgeving een vraag stel, kun je reageren op het moment dat het jou het beste uitkomt. Zo blijf je betrokken en verbonden met je traject. Ervaring leert dat dit een positief effect heeft op het verloop van de behandeling én dus op jouw herstel!

Terugvalpreventie
Tijdens of na afloop van een therapie- of coachingstraject gaat het niet altijd alleen maar beter met je. Na een tijdje kun je bijvoorbeeld toch weer terugvallen. Ook dan is het fijn en belangrijk om direct en gemakkelijk online contact te kunnen hebben. Sterker nog. Ook na de behandeling blijf je toegang houden tot jouw veilige, persoonlijke online omgeving.  Zodat je altijd nog eens rustig zaken kunt terugkijken.

Nadelen van E-coaching

Nadelen aan E-coaching zijn er niet voor jou. Want als aan een onderdeel voor jou nadelen kleven, dan gebruiken wij dat onderdeel gewoon niet! Zo kan het bijvoorbeeld zijn, dat je in de eerste behandelfase chat of skype ‘te onpersoonlijk’ of ‘te onveilig’ vindt. Of dat je je nooit thuis voelt in de online werkomgeving. Dan zijn dat signalen waar we goed naar luisteren. En kiezen we de aanpak waar jij je op dat moment wél veilig bij voelt.